
מהשרטוט למציאות: אורי מניקובסקי מספרת על תהליך יצירת הבגד
מעצבת האופנה הצעירה והמוכשרת, אורי מינקובסקי, מספרת לנו בטור אישי ומיוחד על תהליך יצירת הבגדים שהיא מעצבת - החל משלב השרטוט ועד תפירת הבגד והצגתו בחנויות
עיצוב אפנה זה החיים שלי. כל דבר שאני עושה מהרגע שאני קמה בבוקר ועד שאני הולכת לישון קשור לאופנה. עיצוב בגדים התחיל מאז שאני זוכרת את עצמי ואפשר להגיד שממש נולדתי לתוך עולם האופנה. אמא שלי שחקנית ואבא בביתו של מעצב האופנה ירון מינקובסקי (אבא שלי) וממש נולדתי לתוך עולם האופנה -אמא שלי שחקנית ואבא שלי הוא מעצב האופנה ירון מינקובסקי. תמיד כשיהיו לאמא הצגות ולמופעים, אבא היה שומר עליי והיא לי לול קבוע בחנות ובסטודיו של אבא. ככה גדלתי וכבר בגיל שלוש או ארבע התחלתי לצייר וליצור בעצמי.
עוד בערוץ האופנה של פרוגי:
- חמים ונעים: אילו מעילים הולכים לככב החורף?
- חמישה טיפים לציפורניים מושלמות
- ישן או חדש: כך תהפכו את הג'ינס הישן לג'ינס מגניב חדש
עם השנים התחלתי לאסוף את העיצובים שלי - בין אם זה בדפים בהם ציירתי בעצמי את הדמות ועליה את הבגד ובין אם בחוברות עיצוב בהן הדמות מצויירת מראש. לכבוד שנת בת המצווה הורי החליטו להפתיע אותי ו״להקים לתחיה״ את כל הציורים שלי, אך הבינו שאם זו תהיה הפתעה מוחלטת ואני לא אהיה שותפה לכל תהליך יצירת הבגד אני אפספס את הדבר הכי חשוב והכי שווה!!

כל תהליך היצירה מתחיל בסטודיו או בחדר שלי - שם אני מציירת את הדגם בחוברת העיצובים המיוחדת. הציורים באים ממש לידי ביטוי בדגם עצמו, זאת אומרת שכשאני מציירת עם טוש שחור ובתוכו צובעת בטוש אדום זה יתבטא גם בבגד עצמו כשיהיה את פס הקונטור השחור ובתוכו אותו הצבע שצבוע בדף. כל פרט שמצוייר יופיע גם בדגם האמיתי.
השלב הבא בתהליך יצירת הבגד הוא חיפוש אחר הבד המתאים. בעיצוב הבגד אני מציירת בד שאני לא יודעת אם הוא קיים או לא ואני כפרפקציוניסטית לא מוכנה להתפשר. בחלק מהמקרים אני מצליחה למצוא את הבד המתאים ואם לא אני יוצרת אותו בעצמי. אני אעשה הכל כדי להשיג את הבד שדמיינתי, אפילו אצייר עם מרקרים וטושים על הבד או אשבץ חרוזים ואבנים כדי ליצור את הבד שציירתי בצורה כמה שיותר מושלמת ונאמנה לשרטוט המקורי.

כשכבר יש לי את השרטוט והבד אני ניגשת לתדמיתנית שתפקידה בעצם לקחת את הסקיצה שאני מגישה לה ולשרטט עבורו את הגזרה (הגזרה מאפשרת את בניית הבגד בצורה הנכונה והמדויקת ביותר) המתאימה תוך התחשבות במבנה הגוף, סוג הבד ועיצוב הבגד. זהו השלב הטכני של תחום האופנה ובשלב זה אני נמצאת לצידה של התדמיתנית על מנת לבנות את הבגד בצורה שאני רוצה שהוא יראה.
לאחר שרטוט גזרת היסוד מפתחים את הגזרה לדוגמה הרצויה, בודקים את הגזרה על ידי תפירת דגם ראשוני המאפשר לבדוק האם הגזרה נכונה, כיצד הבגד מונח על הגוף ובמידת הצורך לתקן ליקויים ולחזור על תהליך התפירה ותיקון הגזרה עד לקבלת התוצאה המושלמת.


אחרי כל זה מגיע רגע האמת-תפירת הבגד! זהו השלב היחיד בו אני יושבת בצד ומתבוננת בעשייה של הדבר. כרגע אני לא יודעת לתפור, אבל אני יושבת ליד התופרת בכל פעם ומסתכלת על עבודתה ולומדת. בימי שישי אני אוהבת להגיע לסטודיו כי אלו הימים שהתופרות לא נמצאות, אני מתיישבת ליד מכונת התפירה, לוקחת שאריות בדים ומנסה לתפור, וכשלאבוש יש זמן הוא עושה לי שיעורים פרטיים בתפירה.

אחרי שהבייבי שלי יוצא החוצה, מהציור למציאות, אני מקפלת את הבגד על קולב וישר מביטה במראה ובוחנת אותו בעין מאוד ביקורתית ועד שהוא לא מושלם הוא לא יוצג בשום מקום. מכאן הדרך לארון שלכן מאוד קצרה
עוד מזה ומחיי כמעצבת תוכלו לחוות יחד איתי בסנאפצ׳ט שלי: ori.minkowski
