מג'יג'י חדיד ועד הקרדשיאנס: האחים ים עושים את זה ובגדול. צילום מסך מאינסטגרם urbansophisticationtm@

מג'יג'י חדיד ועד הקרדשיאנס: האחים ים עושים את זה ובגדול

נטע ים ואחיה הגדול אלעד הם מעצבים צעירים אשר לפני כמעט ארבע שנים הקימו את מותג האופנה "Urban Sophistication", שנמכר באורבן אאוטפיטרס והגיע עד לקרדשיאנס ולשבוע האופנה בניו יורק

 
איך זוג אחים מגבעת שמואל הופכים לבעלי מותג אופנה מצליח, אשר נמכר בכמה מהרשתות הגדולות בעולם ונלבש על ידי כוכבות ענק? נטע ואלעד ים הקימו ליין קטן של חולצות שנמכרו באינסטגרם תחת השם "Urban Sophistication", אך מהר מאוד העסק צבר תאוצה מהר מאוד ובפחות מארבע שנים ביססו מותג אופנה אשר הציג בשבוע האופנה של ניו יורק ובהחלט לא היה מבייש אף מעצב מקומי. תפסנו את נטע לריאיון על ההשראות, הקשיים והחלומות לעתיד.
 
עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

התחלתם לפני כמה שנים בודדות והמותג שלכם אמנם צעיר, אך תפס תאוצה במהירות. מה אתם חושבים שגרם לכך?

"העיצובים שלנו נוגעים בסוגיות שהן חלק מהיום-יום שלנו: אינסטגרם, דימוי גוף, מודלים שונים של יופי, תהילה ועוד. לרוב השיח סביב הנושאים הללו ביקורתי כלפינו הצעירים. הפריטים מציעים זווית הסתכלות אחרת על ״תרבות הפופ״, לא חיצונית-ביקורתית, אלא פנימית, מתוך החוויות ונקודת המבט שלנו, כחלק מהתרבות הזאת. אנחנו חושבים שלהזדהות עם הרעיונות מאחורי העיצובים יש חלק משמעותי בהצלחת המותג".

כבר כמעט ארבע שנים שאתם עובדים יחד. איך זה השפיע על הקשר שלכם כאחים ואיך אתם מחלקים את העבודה ביניכם?

"היינו מאוד קרובים לפני שהקמנו את המותג והקשר שלנו מאוד התחזק דרך העבודה ביחד. כשרק התחלנו היה יותר מאתגר לאזן בין מתי אנחנו עובדים ומתי אנחנו שמים אתהעבודה בצד. היום אנחנו יודעים יותר טוב לשים גבולות בין ״זמן עבודה״ לסתם זמן איכות, למרות שזה גם לא תמיד הולך" היא צוחקת. "אין בינינו חלוקת עבודה מוגדרת. התהליך היצירתי הוא משותף. אלעד לרוב מגיע עם רעיון למסר מסויים שהוא רוצה להעביר ואני מתאימה למסר את העיצוב".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Urban Sophistication Inc. (@urbansophisticationtm) on

האם היו קשיים לאורך הדרך? הזדמנויות שהתפספסו?

"וודאי. מבחוץ נראה שעולם האופנה פועל בקצב מאוד מהיר, וזה גם נכון מהרבה בחינות, אבל התהליכים מאחורי הקלעים יכולים לקחת זמן רב. יכולה לעבור כמעט שנה עד שסוגרים שיתוף פעולה עם גוף גדול, או מכירה של הקולציה ברשת אופנה בין-לאומית ובדרך יש אין סוף דברים שיכולים להתפספס. היו לנו שיתופי פעולה שכמעט יצאו לפועל, אבל בסוף משהו קרה, לרוב לא בשליטתנו וההזדמנות התפספסה לפעמים בלי לדעת עד היום למה. מצד שני, שנינו לא מגיעים מרקע של אופנה - אלעד למד משפטים וספרות אנגלית ואני לומדת פסיכולוגיה ומדעי המדינה. למדתי סמסטר אחד במכון הטכנולוגי לאופנה בניו יורק. אנחנו לומדים המון מהתהליך וגם אם בסוף התוצאה לא מתממשת, הניסיון מאפשר להתנהל בצורה טובה יותר בהמשך".

יש גם רגעים פחות מוצלחים בתחום?

"יש רגעים יותר מוצלחים ופחות מוצלחים, אבל קשה לי להגדיר אותם כ״בתחום״".

נראה שאחת ההשראות הגדולות לעיצובים שלכם היא תרבות הפופ העכשווית. מאיפה עוד אתם שואבים את ההשראה לפריטים חדשים?

"מהיום-יום. למשל, הרעיון לקייס לטלפון של "in case of emergency" הגיע אחרי שעמדתי בתור בשעמום וראיתי את קופסת חירום אדומה שצריך לנפץ במקרה של חירום. זה פשוט התחבר לנו להרגל הזה לשמור דברים למקרה חירום מאחורי הכיסוי לטלפון - כסף, כרטיס לרכבת וכדומה. התחכום הוא הרבה פעמים בפשטות- זה מאפיין של כל הפריטים שלנו. הרעיונות מגיעים מתחושה טבעית וזה גם מה שמייצר הזדהות עם הפריטים. זה מאוד בולט בקייס של ה"Mental Health Warning". בכל סלפי רואים את האייפון, אז זה מאוד טבעי להזהיר מפני השימוש ברשתות חברתיות דרך אזהרה על הטלפון עצמו. ככה האזהרה נמצאת בדיוק איפה ומתי שאנחנו צריכים אותה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Urban Sophistication Inc. (@urbansophisticationtm) on

נראה שקהל היעד של רוב העיצובים שלכם הוא בעיקר הדור הצעיר, האם חשבתם ליצור גם פריטים שקורצים לקהל יעד מבוגר יותר?

"הנוער הוא זה שמכתיב את הטון ולכן השאיפה שלנו היא שהפריטים יתכתבו איתו".

איך מרגיש כשכוכבות גדולות כמו הקרדשיאנס, ג'יג'י חדיד ומיילי סיירוס לובשות את הפריטים שלכם?

"מדהים. מי שלובשות את הפריטים הן לרוב חלק ״מהסיפור״- כשהן לובשות את הפריט זה מעצים את המסר. למשל, כשדוגמנית-על כמו ג׳יג׳י לובשת את המרצ׳נדייס שעשינו על ה-Tour של חודש האופנה, שהיא עצמה חלק ממנו, הוא כבר לא רק פריט שמתייחס לאותו Tour אלא הופך להיות חלק ממנו. או למשל כשכוכבות אינסטגרם עם מיליוני עוקבים משתמשות בכיסוי טלפון שמזהיר מפני השימוש באינסטגרם זה מעצים את האירוניה".

בנוסף למפורסמות רבות, דוגמנית העל ג'יג'י חדיד נראתה לא פעם עם פריטים שלכם. איך נוצר הקשר איתה?

"חלקן עוקבות אחרינו או שכתבנו להן ואחרות קיבלו את הפריטים דרך הסטייליטית שלהן, כמו למשל במקרה של ג׳ג׳י".

 
 
 
View this post on Instagram

Gigi wearing our customized Fashion Month Tour crewneck 💫💫 FMT just got real @gigihadid @mimicuttrell

A post shared by Urban Sophistication Inc. (@urbansophisticationtm) on

יש מפורסם מסוים שעוד לא הלבשתם והייתם רוצים שילבש את אחד הפריטים שלכם?

"ברור. אבל במקום הראשון ריהאנה".

בעבר הפקתם תצוגת רחוב בשבוע האופנה של ניו יורק. מאין הגיע הרעיון? 

"רצינו ליצור משהו שמדבר ישירות עם הקהל שלנו, בלי תיווך של אלה שיוזמנו לתצוגה. מכאן הגיע הרעיון שבשבוע האופנה לא נציג במסגרת אירוע סגור אלא נעשה משהו שיהיה פתוח לקהל הרחב. "בשנת 2016 ליהקנו 15 דוגמניות שעמדו שעה ברחוב מרכזי בניו יורק מחוץ לאזור בו מתקיימות התצוגות וככה יצרנו הפקה שפתוחה לכולם וגם זכינו גם לתשומת לב של האנשים מהתעשייה".

"השנה בשבוע האופנה בניו יורק היה לנו פופ-אפ למכירת המרצ'נדייז שעשינו על ה-Tour של שבוע האופנה בזמן שעשרות דוגמניות מסלול מובילות לבשו את הפריטים האלה לאורך חודש האופנה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Urban Sophistication Inc. (@urbansophisticationtm) on

הגעתם לשיתופי פעולה עם אתרי קניות מאוד נחשבים דוגמת אורבן אאוטפיטרס ודולסקיל. איך נוצר החיבור ביניכם לבין האתרים השונים?

"כל מקרה הוא אחר. עם חלק מהחנויות מצאנו באינטרנט את הפרטים של הקניינים ופנינו אליהם. היום כשהחשיפה אלינו גדלה הרבה חנויות גם פונות אלינו".

על המותג שלכם עלו מספר כתבות באתרי אופנה נחשבים דוגמת ווג, פאשניסטה והייפביסט. עד כמה זה תרם בקידום ובחשיפה של המותג לקהל הרחב?

"זה מאפשר לפנות לקהלים חדשים. כל אתר כזה הוא מותג בפני עצמו עם אופי ייחודי, וכשהוא כותב על המותג הוא מאיר אותו באור קצת אחר".

לסיום, מה הן התוכניות והחלומות שלכם לעתיד?

"כרגע מאוד מעניין אותנו לשתף פעולה עם מותגים שמעצבים את התרבות שלנו, לאו דווקא חברות אופנה, אנחנו עובדים על מספר פרוייקטים, שאת חלקם תוכלו לראות ממש בקרוב".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Urban Sophistication Inc. (@urbansophisticationtm) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Urban Sophistication Inc. (@urbansophisticationtm) on

 
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Urban Sophistication Inc. (@urbansophisticationtm) on