אופנה גבוהה: הרגעים הגדולים של השנה ממסלולי התצוגות. צילום: GettyImages

אופנה גבוהה: הרגעים הגדולים של השנה ממסלולי התצוגות

הכי נוצצים, הכי גראנדיוזים והכי ביזאריים – אנחנו מסתכלים לאחור על כמה מהרגעים הגדולים של השנה החולפת ממסלולי תצוגות האופנה בערים הגדולות

עוד שנה חולפת לה כהרף עין, אך אין ספק ששנת 2018 השאירה את חותמה בהרבה מקומות בעולם האופנה: טרנדים שחזרו בגדול, מעצבי על שעברו בין בתי אופנה, מהפכת הפרווה המתהווה וכמובן – רגעים בלתי נשכחים משבועות האופנה ברחבי הגלובוס. ריכזנו לכם כמה מהרגעים שאנחנו לא נשכח לעוד הרבה זמן.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

כשגוצ'י שלחו דרקון אל מסלול התצוגה

כשמדובר בביזאר, סמכו על אלסנדרו מיקאלה, המנהל האומנותי של בית האופנה האיטלקי הכל-כך טרנדי, שיפיל את הלסתות שלכם לרצפה. לתצוגה של קולקציית סתיו-חורף 2018, מיקאלה בחר בתפאורה ייחודית ואף מצמררת – התצוגה נערכה באולם דמוי חדר ניתוחים, ו-90 הדוגמניות שצעדו על המסלול במבט קר, החזיקו ביד ראשים שנראים אמיתיים לגמרי, נחשים ואפילו דרקון תינוק. התצוגה הוכיחה כי אופנה ביזארית יכולה להיות גם זוהרת.

כשתצוגת האופנה של ברברי הפכה לחגיגה של גאווה

כריסטופר ביילי תמיד ייזכר כמי שהחייה מחדש את המותג ברברי. לאחר 17 שנים בבית האופנה, החליט המעצב לעזוב את ברברי ולפנות את התפקיד לריקרדו טישי. לתצוגתו האחרונה נתן טוויסט צבעוני -  להדפס המשבצות האייקוני בצהוב-נייבי-אדום המזוהה עם בית האופנה נוספו גם צבעי הגאווה, בסימן של תמיכה כלכלית שסיפק השנה בית האופנה לעמותות המקודשות לקהילה. כמו כן, את התצוגה סגרה לא אחרת מאשר פרזנטורית המותג, הדוגמנית הבריטית קארה דלווין, במעיל דמוי-פרווה ענקי הנושא עליו את דגל הגאווה. זו בהחלט היתה חגיגה של אהבה, אופנה ומה שביניהן.

כשההפכים נפגשו בתצוגה של אלסנדר וונג

תצוגת האופנה של המעצב אלכסנדר וונג הייתה כולה באווירת הסרט "מטריקס", כשהדוגמניות צעדו על המסלול במשקפי שמש זעירים ומעילי טרנץ' שחורים וארוכים. אך מה שגנב את כל הכותרות ואת תשומת לבם של העיתונאים התרחש דווקא בשורה הראשונה – בה ישבו יחד זוג נשים מפורסמות - אך מנוגדות לגמרי: עורכת מגזין "ווג" אנה וינטור והראפרית של הרגע קארדי בי. השתיים דיברו ביניהן ונראה כי אף התחברו. כשקארדי האנרגטית והרועשת נשאלה על המפגש עם העורכת האגדית הידועה כקרת מזג ורצינית ענתה: "לא האמנתי! לא יכולתי להכיל את ההתרגשות, אך שמרתי על קור רוח".

כשקים ג'ונס ביצע את הקפת הניצחון האחרונה עם לואי ויטון

בינואר האחרון, המעצב הכריז כי יעזוב בקרוב את בית האופנה, לאחר שעמד בראש ליין אופנת הגברים של בית האופנה במשך לא פחות משבע שנים. עולם האופנה היה בשוק, שכן ג'ונס הוא האחד שהחזיר את ויטון לפופולריות שלו, עם המון שיתופי פעולה ועם היכולת המרשימה לשלב בין אופנה עילית ואופנת רחוב. ג'ונס ביצע את הפינאלה האחרון שלו בתצוגה לקולקציית הסתיו האחרונה שלו למותג בדרך הכי נוצצת – יד ביד עם דוגמניות העבר נעמי קמפבל וקייט מוס, שתיהן עוטות מעילי טרנץ' בהדפס המונוגרמה של המותג.

הפעם ההיא שהדוגמניות צעדו על פופקורן

לתצוגה השלישית שלו בבית האופנה קלווין קליין, לקח אותנו ראף סימונס לארץ-פלאות אפוקליפטית מלאת פופקורן. ההזמנות לתצוגה כללו בהן שקיות פופקורן קטנות ולתפאורת התצוגה הייחודית השתמשו בלא פחות מ-50 אלף גלונים של פופקורן. הדוגמניות צעדו בעקבים גבוהים על המסלול אשר כוסה בחטיף ועל כך בהחלט מגיע להן כל הכבוד.

כשג'יג'י חרכה את המסלול בשמלת כלה ענקית ושובל של פרפרים

אירוע משמעותי ואוונגארדי בשבוע האופנה האיטלקי הוא תמיד תצוגת האופנה של מוסקינו. השנה הציג המעצב ג'רמי סקוט קולקציה אשר כללה בדים לבנים בהדפסים דמויי שרבוטים צבעוניים, ממש כמו על נייר. על המסלול נראו גם כובעים שטוחים רבים ואף צעיף בדמות סרט מדידה. את התצוגה חתמה ג'יג'י חדיד אשר נראתה מוכנה מתמיד לחתונה, בשמלת כלה צחורה כאשר מאחור פרפרים צבעוניים שמתנפנפים וכביכול "סוחבים" את ההינומה. זאין מאליק, אנחנו עדיין מחכים שתכרע ברך!

כשהדוגמניות של איב סן לורן הלכו על המים

תחת כיפת השמים ולצד עצי דקל מוארים, מסלול התצוגה של סן לורן הפך למעין בריכה רדודה, כאשר הדוגמניות דישדשו להן לאורך המסלול בבגדי הקולקציה אשר שאבה השראה רבה משנות השמונים. עם מגדל אייפל זוהר ברקע וזוהר הכוכבים של עיר האורות, תצוגת האופנה בראשה עמד אנטוני ווקארלו היתה אחד מהמחזות המרהיבים ביותר שראינו השנה.