
הטופ של הטופ: 10 רגעי האופנה הגדולים של 2018
שנת 2018 כללה שלל רגעים אופנתיים שהפכו אותה לשנה סופר אופנתית. קבלו את רגעי הסטייל המדוברים של השנה, שכולנו התעסקנו בהם
רגע לפני שאנו נפרדים לשלום מהשנה האזרחית שעברה עלינו, הכנו לכם סיכום קצר על כל האירועים שהסעירו את עולם האופנה הבינלאומי והישראלי בשנה החולפת, כדי שתהיו מוכנים ומזומנים לקראת שנת 2019. מי ייתן שגם השנה הבאה עלינו לטובה תהיה שנה אופנתית במיוחד!
עוד בערוץ האופנה של פרוגי:
- היוש או ביוש: המתלבשים שעשו לנו את 2018
- חורף חם בסטייל: ירדן הראל בטיפים לעונה הקרה
- דרגו: אלו 10 הטרנדים שעשו לכם את 2018
השטיח האדום של טקס גלובוס הזהב
השנה נפתחה רשמית בטקס גלובוס הזהב ה-75, טקס פרסים שבמסגרתו העניק תא העיתונאים הזרים בהוליווד פרסים למיטב סרטי הקולנוע והטלוויזיה של השנה החולפת. אל הטקס הגיעו שלל כוכבים וכוכבות מהשורה הראשונה שכרגיל השקיעו בלוקים ראויים לשטיח האדום הפופולארי ביותר, אך שלא כמו בשנים קודמות, כל המוזמנים הגיעו בקוד לבוש אחיד- צבע שחור. הסיבה לכך היא קמפיין ה-#MeToo, שמטרתו להוקיע הטרדה ואלימות מינית, ועלה לכותרות בעקבות חשיפה של שורת הטרדות מיניות בהוליווד. כדי להגדיל ולהפיץ את הקמפיין החשוב - בחרו בצבע השחור שייצג את המטרה וימחיש את הזדהותם של השחקנים הגדולים, בקמפיין ובנשים שהוטרדו. אין כמו לפתוח שנה במסר חשוב ומשמעותי.
שבוע האופנה תל אביב
שבוע האופנה השישי בישראל התקיים ב-10-13 במרץ במתחם התחנה בתל אביב, בהפקתו של מוטי רייף, שלדבריו עמד בסימן "שיתוף פעולה בין תעשיית האופנה לתעשיית התכשיטים, וזאת במסגרת 22 תצוגות אופנה, במהלכן יציגו כ-50 מעצבים". הדגש היה על שינוי אידיאל היופי וההוכחה כי יופי מגיע בכל הגדלים, הצבעים והצורות. שבוע האופנה הוא גאווה לאומית ליצירה ישראלית מקורית, וממחיש את הדרך הארוכה שתחום האופנה בישראל עבר מקום המדינה ועד היום. התצוגות היו יפהפיות, מושקעות ומקצועיות ואנחנו רק נקווה שמודל היופי הרחב ימשיך להתפתח, להפוך לנורמאלי ולא יחלוף כטרנד זמני.

המט גאלה
נשף המט גאלה הוא אירוע אופנתי שנתי המתרחש במוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו-יורק ומיועד לאיסוף כספים למכון אמנות לתלבושות של המוזיאון. השנה נושא הנשף היה "הנצרות הקתולית", ובהתאם לכך כל הסלבס התייצבו בלוקים המעוטרים בצלבים ובשלל סממנים נוצריים. כדרך הנשף, כל מוזמן השקיע במיוחד באאוטפיט מוגזם ושונה, אך מי שמשכה את תשומת ליבנו במיוחד הייתה לינדה קרטר, השחקנית שגילמה את וונדר וומן לראשונה בשנות ה-70, כאשר חבשה לראשה כתר זהב עם כיתוב בעברית "לעולם אל תשכחי" ומגן דוד מאחור, כתוספת לשמלה כחולה בגזרה מלכותית. #מלכה_אמיתית.
החתונה המלכותית
מייגן מרקל, בת ה-37 וכיום בעלת התואר "הדוכסית מסאסקס", נישאה ב-19 למאי לנסיך הצעיר של הממלכה הבריטית- הארי ובכך ויתרה על קריירת משחק מוצלחת (לאחר שבע עונות בסדרה המצליחה "חליפות"), על חשבון אינסטגרם בעל עוקבים רבים ובנוסף על החופש לבחור מה בדיוק ללבוש (אם כי היא לא בדיוק ויתרה על עניין זה מאחר שהיא מפרה את כללי הלבוש בזה אחר זה, אך נראה שסולחים לה). הסיבה שחתונה זו נכנסת לרשימת האירועים האופנתיים של השנה היא שתי השמלות שלבשה מייגן בחתונתה, ועליהן דיברו לא מעט. הראשונה עוצבה על ידי המעצבת קלייר ווייט קלר, שעומדת בראש בית האופנה ג'יבנשי, האהוב על מייגן במיוחד. והשנייה על ידי מעצבת העל סטלה מקרטני.
קווין בי לובשת כחול לבן
במהלך סיבוב ההופעות המשותף של מלכת המוזיקה ביונסה, ובעלה כוכב הראפ ג'י-זי, הזמרת עלתה לבמה מול קהל של מאות או אלפי מעריצים עם שמלה שעוצבה על ידי לא אחרת מהמעצבת הישראלית בוגרת שנקר- שחר אבנט. השמלה עשויה משכבות של רשת בגווני ניוד, שמלה מיוחדת ויפה מאוד שממחישה את סגנונה הייחודי של אבנט. המעצבת הצעירה, כמעריצה שרופה של ביונסה, חלמה שהזמרת המצליחה תלבש את העיצובים שלה - וכאמור חלומה התגשם ובגדול. מספר חודשים אחר כך הכוכבת עלתה להופיע כשהיא לבושה בשמלה אחרת שעוצבה על ידי אבנט, הפעם שמלה לבנה לגמרי, אך דומה לשמלה הקודמת וגם היא מהממת ביופייה. אנחנו רק נאחל לכל המעצבים הישראלים והמוכשרים שילבישו את השמות הגדולים ביותר ויגשימו חלומות בזה אחר זה.
זמן לאיט בוי
העונה הרביעית של תכנית הריאליטי "איט גירלז", המתעסקת בסצנת האופנה הישראלית, נפתחה בפרק שגולת הכותרת שלו הייתה חשיפת האיטגירלז החדשות אחת בפני השנייה והתחלת הפרויקט המשותף של ארבעת הבנות- ליבר בלילתי, עדן פינס, ספיר אביסרור ואיב קורשיא. העונה נמשכה מהפקת אופנה לאחרת, אך בשלב מסוים הוחלט להוסיף קצת פלפל לחבורה, בה היו פחות דרמות מהקודמת ואל סקוואד הבנות צורף האיט בוי הראשון בתולדות הפורמט- דין זילברשטיין. התוספת החדשה הייתה שנויה במחלוקת בעיני הבנות, אך בסופו של דבר האיט בוי נכנס לחבורה. בעידן בו הפמיניזם הפך לנפוץ ומשמעותי, חשוב לזכור שהמטרה האמתית היא שוויון בין המינים ולא העלאת מין אחד על פני המין השני, ולכן גם אם פמיניזם הוא חשוב כדי להשוות את זכויות הנשים לזכויות הגברים לאחר אלפי שנות אפליית נשים, צריך לזכור שהשוויון הוא המטרה העליונה ואין להפוך את עולם האופנה או כל תחום עיסוק אחר לעולם של נשים בלבד. הרי לכל אדם באשר הוא יש את הזכות לעסוק בתחום המעניין אותו ולא להיכנע לדעות קדומות.

שיתוף הפעולה בין קרולינה למקה לקים קרדשיאן
השנה הוכרז גם שיתוף פעולה סופר מרגש בין מותג המשקפיים "קרולינה למקה ברלין" לבין קים קרדשיאן, שבמסגרתו קים תיכנס כשותפה בפעילות המותג בארה"ב, תעצב ליין משקפיים במהדורה מוגבלת, תככב בפרסומות לצד רפאלי ואף תגיע לביקור בישראל בחודש מרץ הקרוב. השת"פ הוא הישג מרשים במיוחד למותג המשקפיים, שכן קים היא אחת ממשפעיניות האופנה הגדולות ביותר בעולם וכל פריט שהיא לובשת נחטף מהמדפים. בנוסף, בפוסט שהעלתה רפאלי לחשבון האינסטגרם הפרטי שלה היא כתבה כי עד עכשיו הקשר בין השתיים היה קשר חברות ועכשיו נוסף קשר של שותפות. אנחנו רק יכולים לקנא ולקוות שיהיה לנו יום אחד קשר כלשהו עם אחת מהאחיות לבית משפחת קרדשיאן. לא בקשה מוגזמת במיוחד, נכון?
להקת המחול הישראלית שכבשה את דיור
הדוגמניות שצעדו בתצוגת האביב של בית האופנה "דיור" לקראת אביב 2019 לוו ברקדנים ורקדניות שהמשותף לכולם היא הלהקה בה הם רוקדים. להקה זו היא הלהקה של שרון אייל, רקדנית וכוריאוגרפית ישראלית אשר רקדה בלהקות המצליחות ביותר בארץ ואף הייתה הכוריאוגרפית להקת המחול המצליחה "בת שבע". בשנת 2012 הקימה יחד עם בעלה, גיא בכר, את להקת המחול L-E-V". אייל הציגה בפני המעצבת הראשית של דיור - מריה גרציה קיורי, את יצירותיה ובעקבות כך מריה בחרה בלהקתה לרקוד בתצוגה. תצוגה זו סוקרה על ידי מגזיני האופנה המצליחים ביותר בעולם והביאה חשיפה גדולה ללהקה הישראלית. #גאווה_ישראלית
כבר לא CÉLINE
מותג העל "סלין" פתח דף חדש ומינה מעצב טרי - המעצב לשעבר של "איב סאן לורן", הדי סלימן. הבעיה בעניין היא לא שהביאו מעצב חדש שירענן את הסחורה של המותג, אלא שהמעצב ממש לא בא לרענן. סלימן שכח שהוא עבר למותג אחר, והחליט להעלות תצוגה ב-28 לספטמבר שעוצבה כביכול על ידי בית האופנה סלין, אך בעצם הייתה העתק מדויק של תצוגות קודמות של איב סאן, ואשר הקשר בינה לבין תצוגות קודמות של סלין היה מקרי בהחלט. סלימן לא הסתפק בשינוי הקו העיצובי של המותג, ושינה גם את השם של המותג, על ידי כך שהוריד את הגרש שמעל ה-E בלוגו של המותג. ובנוסף לכל גם מחק את כל הפוסטים שהועלו מעמוד האינסטגרם הרשמי של סלין, אולי כדי למחוק עדויות לסגנון האמיתי של המותג. בתגובה לתצוגה אשר זלזלה בבית האופנה אשר הוקם כבר בשנת 1945. הפאשניסטות לא נשארו אדישות והביעו את דעתן ברשתות החברתיות. בנוסף, בחורה אנונימית כלשהי החליטה לפתוח עמוד אינסטגרם בשם "oldceline" והבלוגריות המצליחות מיהרו לעקוב ולהביע את תמיכתן על ידי תיוג הדף כאשר לבשו בגד של סלין מלפני תקופתו של הדי סלימן. מאז לא הייתה עוד תצוגה של סלין ולכן עוד לא ברור מה בדיוק יקרה עם המותג, אך אם המצב יישאר כמו שהוא גם בהמשך, אין ספק שלא יישארו לסלין הרבה לקוחות.
לצד כל האירועים שפקדו אותנו השנה, נוספו לארון הבגדים שלנו גם לא מעט טרנדים חדשים, ורובם כאלו שחזרו אלינו היישר מהעבר הקרוב או הרחוק וביניהם: צבעי הניאון, משקפי השמש הקטנים והחתוליים, נעלי הסניקרס המגושמות, טייץ או סקיני ג'ינס באורך שבין שורטס לברך, מעילי פוך, גופיית כתף אחת, תיקים קטנים, שרשראות מטבע ועוד ועוד.
אנחנו מצידנו נשתדל לעדכן אתכם גם בשנה הקרובה בתוכן איכותי, אמין ומעניין ובכל האירועים והטרנדים הכי חמים. מאחלים לכם שנה אזרחית מהנה, מוצלחת והכי חשוב - מלאה בכמויות של סטייל.
|