בלי סודות: "מה הסיכוי להידבק במחלת מין?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "מה הסיכוי להידבק במחלת מין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

האם אדבק במחלת מין?

בת 15 שואלת: "היי, בעיקרון החבר שלי לא קיים יחסי מין בחדירה מלאה, אבל קיים מין אוראלי עם החברה הקודמת שלו כשהיא עם תחתון (היא בריאה ובתולה). אני מקיימת איתו כרגע יחסי מין אוראליים (בלי קונדום כי זה אוראלי). החבר שלי אומר שהכל בסדר, שהוא בריא ושבבדיקות דם שעשה (לא קשורות למחלות מין) לא היה משהו חריג. השאלה היא אם זה שאנחנו מקיימים יחסים אוראליים זה בסדר ואני לא אדבק במחלות? אני ממש מפחדת מזה ולמרות שאומרים לי שהכל בסדר, אני רוצה להתייעץ איתכם כי זה ממש מציק לי ואני חושבת על זה הרבה... בבקשה תרגיעו אותי. תודה."

תשובת היועצת: "שלום יקרה. אני שמחה שכתבת לנו שוב כדי להבהיר את הפנייה ולקבל תשובה יותר ספציפית. אם הבנתי נכון, הסיפור הוא כזה: לחבר שלך אין ניסיון מיני קודם מלבד להעניק מין אוראלי למישהי. אותה מישהי גם לא היה לה שום ניסיון מיני קודם עם אף אחד מלבדו, כלומר שניהם היו הראשונים זה של זו במין אוראלי. מאז חבר שלך לא עשה שום דבר עם אף אחת אחרת ועכשיו את רוצה לדעת האם יש לך סיכוי להידבק ממנו באיזושהי מחלת מין. אם זאת שאלתך, אז התשובה היא שאין לך סיכוי להידבק ממנו במחלת מין ואת יכולה להיות רגועה. כדי שמישהו או מישהי ידבקו במחלת מין הם צריכים להידבק בה ממישהו. בסיפור שלך אני מבינה שאף אחד לא יכל להידבק במחלת מין מאף אחת כי לא היו להם פרטנרים אחרים ולכן אין ממה לחשוש. יחד עם זאת, דעי שמין אוראלי כן אפשר לעשות עם קונדום (במיוחד עם קונדומים בטעמים) בדיוק כדי להגן מפני מחלות מין. אם את מוצאת את עצמך מפחדת למרות מה שכולם אומרים לך, אז את יכולה לדרוש להעניק לו מין אוראלי עם קונדום עד שהוא יעשה בדיקה ספציפית למחלות מין (בניגוד לבדיקת דם כללית שלא אומרת כלום על מצב המחלות מין של מישהו). דעי שבסופו של יום את אמורה להרגיש בנוח עם כל מגע שאת מקיימת ולכן אם יש משהו שגורם לך לאי נוחות אז לחשש אז את לא חייבת לעשות אותו ואת לא חייבת גם הסברים. כל טוב."

© צילום: Fotolia

למה עבר לו?

בת 20 שואלת: "אני ובן זוגי שכבנו אתמול ובאמצע המעשה ירד לו האיבר מין ולא חזר לו החשק יותר... אפשר לדעת למה זה קורה?"

תשובת היועצת: "שלום לך. אני מבינה שאת מוטרדת מכך שאיבר המין של בן זוגך ירד בזמן שקיימתם יחסים, אבל חשוב שתדעי שזו תופעה לגמרי נורמלית וקורית הרבה פעמים. לא כתבת אם זה קרה בפעם הראשונה וכמה זמן אתם כבר מקיימים יחסים מין ואם זה כבר קרה בעבר. בכל אופן הסיבות יכולות להיות שונות ומגוונות. אם הגבר קצת בלחץ בגלל רעשים בסביבה, או בגלל שהוא חושש שתכנסי להריון, או בגלל שהוא לא בטוח איך את מרגישה, או שהוא לא בטוח במה שהוא עושה, או כל דבר אחר שמסיח את דעתו בזמן קיום יחסים יכול לגרום לכך שהאיבר מפסיק להיות זקוף. די טבעי שבמצב כזה הגוף מאותת לו שאינו רוצה להמשיך. המעבר מחשק לחוסר חשק יכול להיות מהיר. יתכן והוא חשש לנסות שוב בגלל הפחד שזה יקרה שוב. מאד חשובה התגובה שלך כשזה קורה כדי שהוא לא ירגיש שאת מאוכזבת או מוטרדת. חשוב שלא תעשי מזה עניין ותגרמי לו להבין שזה נורמלי והכל בסדר."

© צילום: Fotolia

יש סיכוי להריון?

בן 17 שואל: "שלום. במידה ואני וחברתי היינו שנינו ערומים והיה חיכוך בין שני האיברים ללא חדירה, קיים סיכוי להריון?"

תשובת היועצת: "שלום לך. התשובה היא לא - מחיכוך בלבד אין סיכוי להריון. דע שהריון יכול לקרות אם יש כניסה של איבר המין הזכרי לנרתיק בלי אמצעי מניעה. יחד עם זאת, למרות שהסיכוי להריון מהמגע שתיארת הוא ממש אפסי וקלוש, אני כן ממליצה לכם לקיים חיכוך בין איברים עם קונדום כדי להיות יותר רגועים, להתרגל לשימוש באמצעי מניעה וכדי למנוע אפילו את הסיכוי הקלוש ביותר להריון. מעבר לזה, המשיכו להינות. כל טוב".