בלי סודות: "לא אוכל להתחתן כי אני לא בתולה". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "לא אוכל להתחתן כי אני לא בתולה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אפשר להיכנס להריון מיחסי מין יבשים?

בת 18 שואלת: "שלום, רציתי לדעת אם יש סיכוי שאיבר המין הגברי או השפיכה יעברו דרך בגדי האישה במצב של יחסי מין יבשים, במידה והגבר ללא בגדים והאישה כן."

תשובת היועצת: "היי, במצב של יחסי מין יבשים כפי שאת מתארת, שלפחות אחד מבני הזוג לובש תחתונים, גם אם התחתונים נרטבים אין סכנה להכנס להריון. הזרע שפולט הגבר במהלך יחסי מין יכול לחיות ולהיות פעיל רק כשהוא בסביבה רטובה והוא לא עבר דרך הבגדים. לכן, אם את חוששת מאפשרות של כניסה להריון, את יכולה להיות רגועה. חשוב לדעת שבמגע של איברי מין ללא בגדים (לא כמו במקרה שאת מתארת) כן יש סכנה של כניסה להריון מזרע שנפלט מאיבר המין של הגבר ולכן במצב כזה יש לשקול להשתמש באמצעי מניעה."

© צילום: Fotolia

 

זו אני?

בת 17 שואלת: "החבר שלי מענג אותי ותמיד יש לי הרגשה נעימה כזאת. באחת הפעמים הרגשתי משהו לא נעים כל כך, בדקתי עם האצבע שלי וכשהסתכלתי עליה ראיתי הפרשות רבות, כמעט כמו שפיכה. יכול להיות שאני זו ששפכתי? בדרך כלל אני מרגישה הרגשה שונה כשזה קורה, אבל גם באותה הפעם הרגשתי ממש נעים וטוב."

תשובת היועצת: "שלום, רטיבות בנרתיק היא דבר טבעי וחיובי מאוד בזמן קיום יחסי מין אוראליים ובכלל. לפעמים הרטיבות יכולה להיות מסיבית יותר מפעמים אחרות וזה לא בהכרח מעיד על שום דבר. רטיבות מוגברת יכולה להיות גם סימן לעוררות מוגברת והנאה גדולה יותר מהרגיל, וגם יכול להיות שזה בלי סיבה. העיקר והחלק הכי חשוב הוא שנהנית והיה לך נעים וטוב. אל תהיי מודאגת מרטיבות כזו או אחרת."

© צילום: Fotolia

איך משחזרים את קרום הבתולין?

בת 17 שואלת: "היי, קיימתי חסי מין עם החבר שלי בפעם הראשונה ואז נפרדנו. אני מגיעה ממשפחה פרימיטיבית; ולכן לא אוכל להתחתן, בגלל שאני לא בתולה. אני רוצה להחזיר את קרום הבתולין בעזרת ניתוח מיוחד ולא יודעת מאיפה להתחיל, זה הדבר הכי חשוב לי כרגע. כך גם אסור להורים לדעת שאי פעם עשיתי את הניתוח הזה."

תשובת היועצת: "שלום, אני שמחה שפנית אלינו. אני מניחה שאת עוברת תקופה מורכבת ומבלבלת ומקווה שבעוד זמן מה תרגישי הקלה ודברים יתבהרו יותר. בנוגע לשאלה ששאלת על שחזור קרום הבתולין, חשוב לי שתדעי שבמקרים מסויימים ניתן לבצע הליכים שונים כדי לשחזרו, אך לפני זה אני רוצה להביא לידיעתך מספר דברים: 
הגעת לגיל שבו טבעי לגלות את בני המין השני, את התשוקה המינית ואת היופי שביחסים. גילוי זה מלווה בהתרגשות רבה, יחד עם אכזבות קשות וכאבי לב. נראה לי שאת נסערת מאוד מעצם ההעזה לקיים יחסי מין ה"אסורים בגילך" על פי השקפת משפחתך ובעיקר - מהפרידה מבן הזוג שלך. ידוע שבחברות רבות יחסי מין לפני הנישואין אסורים על בנות, שנחשבות כטמאות ולא ראויות וההוכחה לטוהרן הוא הימצאות קרום הבתולין והדם הניגר לאחר קיום יחסי המין בפעם הראשונה. האמת המדעית היא שאצל רוב הנשים, קרום הבתולין הוא שארית דקה מאוד של עור, שנשארת בפתח הנרתיק ולא מורגשת במגע המיני הראשון ואף לא תמיד יש דימום. הניסיון המיני שלך הוא עניין אינטימי שבינך לבין בן זוגך בעתיד ואין שום סיבה לדווח לאיש מלבדכם על כך. כאבים בעת יחסי מין נובעים בדרך כלל מפחד ומכיווץ שרירי הנרתיק ולא מהמצאותו של קרום הבתולין. את נערה צעירה, וסביר להניח שתזכי להיות במערכות יחסים נוספות בעתיד לפני שתחליטי מי יהיה אישך (בעלך) הנבחר. אולי תשני את דעתך עם הזמן ותחליטי אחרת. עם זאת, אם הנושא בוער בך ומציק לך ואת עומדת בפני נישואין בקרוב, את מוזמנת לפנות לסניף דלת פתוחה ונעזור לך. פרטים על הדלת הקרובה לביתך באתר שלנו.