בלי סודות: "האם מותר לשלוח תוכן מיני ברשת?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "האם מותר לשלוח תוכן מיני ברשת?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

עוררות מינית מוגזמת?

בן 15 שואל: "היי, לאחרונה יש משהו שמפריע לי: אני שופך נורא מהר באוננות - כאשר אני מאונן באמבטיה בשכיבה עם סבון, אני שופך בערך תוך שלוש דקות. אני חושש שהדבר יפגע בהנאה שלי כשאקיים יחסי מין בעתיד, שלא ארגיש מסופק כי הכל קרה מאוד מהר. בנוסף, לפעמים יש לי זקפה סתם ככה בלי שום גירוי מיני, למשל: כשאני יושב/שוכב על הספה ורואה טלוויזיה ופתאום מגלה שעומד לי. גם בחצי מהפעמים שאני מתאפק לשירותים מתחיל לעמוד לי וזה מביך אותי. אני ממש מפחד שאקבל זקפה ברגע לא מתאים וארגיש מבוכה. מה אני יכול לעשות כדי להרגיע את העוררות המינית שגורמת לי לזקפה לא רצויה ולשפיכה מהירה?"

תשובת היועצת: "היי, למעשה בפנייתך יש שתי שאלות: האחת, בנושא הזקפה שמתעוררת ברגעים לא קשורים כדבריך. ובכן, בגילך, כל רגע הינו רגע 'קשור'. זוהי תופעה שמאפיינת בנים רבים בגיל ההתבגרות ומטרידה אותם. זה בסדר וזה נורמאלי. אם אתה נבוך, לבש בתקופה הזו עם חולצות מחוץ למכנס ורפויות קצת, כדי שלא תחוש נבוך. אם זה קורה לך בסביבה של אנשים, למשל בכיתה, אתה יכול לצאת לשירותים ובדרך לקפוץ קצת או לרוץ. הזרמת הדם לכל הגוף תעזור להורדת הזקפה. גם הסטת המחשבות למשהו שבאמת לא קשור, כמו: שיעורי בית, מטלות לסיוע בבית, מבחנים, ספר או משהו אחר שלא כולל בכלל נשים/גברים/מין/עונג וכדומה, יכול לסייע בהורדת הזקפה. לשאלתך השניה, גבר נורמלי אמור לגמור תוך שלוש עד חמש דקות. לכן, גמירה באוננות (שאז גומרים מהר יותר) תוך שלוש דקות מעידה על תפקוד מיני נורמאלי לחלוטין. הבעיה מתחילה כשמאמינים לסרטי הפורנו, שם לוקח לגבר הרבה זמן לגמור אבל זו לא האמת ולא המציאות אלא עיוות של המציאות. גבר שגומר אחרי יותר מ-5 דקות, יש לו בעיה בתפקוד המיני וזה עלול לגרום לנשים לסבול בעת קיום יחסי מין עקב התייבשות בנרתיק ובעקבות זה לכאב - אז אין לך ממה לדאוג. כל מה שכתבת מעיד על כך שאתה נער נורמאלי לחלוטין בהתפתחות והתפקוד המיני שלך. כל טוב."

© Fotolia

ממה נגרם היובש?

בת 18 שואלת: "היי, לאחרונה כשאני מקיימת יחסי מין עם החבר שלי אני לא מספיק רטובה; וכשאנחנו מתחילים את תהליך החדירה כואב לי קצת כי האיזור שלי מסביב לא מספיק רטוב. זה לא שהוא לא מספק אותי, אני פשוט לא יודעת למה זה קורה וזה די מפריע לנו - ואפילו לפעמים מוריד מהביטחון שלי לגבי קיום יחסי מין. אחת הסיבות שחשבנו שזה קורה היא גלולות. חשבנו גם להתחיל להשתמש בחומר סיכה (אבל עדיין כל אישה שמקיימת יחסי מין אמורה להיות רטובה). אני אשמח אם תעזרו לי."

תשובת היועצת: "היי, את צודקת בהשערתך שייתכן שזוהי תופעת לוואי של הגלולות: זו באמת אחת מתופעות הלוואי שייתכנו כשנוטלים גלולות וזה לא בגלל הגוף שלך. הרטיבות, גם כשלא לוקחים גלולות, היא תוצאה של גירוי מיני, לעיתים ממושך. כלומר, אם רוצים לקיים יחסים עם חדירה, יש להשקיע בגירוי המוקדם. אם זה מה שאתם עושים ובכל זאת אינך מספיק רטובה, אז הסיבה יכולה להיות הגלולות. אם אתם מעוניינים להמשיך עם גלולות, אז את יכולה לפנות לרופא ולנסות לשנות סוג של גלולות. אם זה לא עוזר, שימוש בחומר סיכה הינו מומלץ ביותר. אולי זה הזמן לחשוב גם על אלטרנטיבה לגלולות, כמו למשל התקן תוך רחמי בשם ג'נס, שהוא מומלץ לנערות ולנשים לפני לידה והוא יכול להוות פתרון מעולה. יש גם אפשרות שהוא ישתמש בקונדום. אם תרצי לשמוע אודות סוגי אמצעי מניעה, את מוזמנת להגיע לדלת פתוחה לשיחת יעוץ בחינם ותחת סודיות. כל טוב."

© Shutterstock

מותר לו?

בן 18 שואל: "שלום לכם, התכתבתי ברשת עם נער בן 16. מותר לו לשלוח לי תמונות או סירטונים שלו בעירום או כל תוכן מיני אחר שהוא צילם את עצמו?"

תשובת היועצת: "שלום רב לך, מתוכן פנייתך אני מבינה שאתה מעוניין בכך שהנער איתו התכתבת ישלח לך תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני. אם הוא שולח אליך תמונות וסרטים מרצונו החופשי ואם היחסים ביניכם הם כאלה שאין יחסי מרות או גילוי עריות או ניצול מכל סוג שהוא, הדבר אינו אסור על פי החוק. כמובן שלך, אסור בתכלית לעשות כל שימוש בחומר שהוא שולח אליך, או להפיץ אותו ובמידה ואתה עושה בו שימוש או מפיץ התמונות לאחרים, הדבר הוא בבחינת עבירה פלילית שלך. אני מדגישה שצריך להיות ברור ומדובר ביניכם ויש לוודא שההסכמה היא שלך ושלו לשלוח ולקבל תמונות."