בני הזוג מתגייסים? הטיפים שיעזרו לכם להתמודד. צילום: Shutterstock

בני הזוג מתגייסים? הטיפים שיעזרו לכם להתמודד

בני הזוג שלכם עומדים להתגייס וההבנה מכה בכם - זה לא הולך להיות כל כך פשוט. הטיפים הבאים יעזרו לכם להפוך את החוויה לחיובית עד כמה שאפשר

זוגות רבים בגיל הנעורים נאלצים להתמודד עם גיוסו או גיוסה של אחד או אחת מבני הזוג לצבא. לעיתים, הדבר עלול לגרום לחרדה, חששות ולחץ רב - שכן, זוהי לא חוויה מהנה במיוחד לשני הצדדים - עם זאת, יש לזכור כי בעזרת הטיפים הנכונים, היא יכולה להפוך לחיובית ואף עשויה לחזק במישורים רבים.

עוד בערוץ היחדים של פרוגי:

נצלו את הזמן עד הגיוס

לקראת כניסת בן או בת הזוג לשירותם הצבאי, נצלו את הזמן שנשאר לכם יחד. צאו לדייטים, דברו הרבה, התקרבו ונסו לחזק את הקשר, כל עוד אתם אחד עם השנייה. פעלו למען חיבור במישורים רגשיים עמוקים יותר ועם כמה שזה קשה - נסו להביט לעתיד באופטימיות.

הכינו את עצמכם לשינויים בבן או בת הזוג

הצבא עשוי להוות חוויה משנת חיים עבור חיילים רבים, לכן חשוב שתתכוננו לכך מראש: נסו שלא להאשים את בני הזוג בשינויים שהם עוברים מפני שהם מסמלים, לעיתים קרובות, התאמות שיהיה עליהם לבצע על מנת להתאים לקשיחות או האימונים של הצבא.

© fotolia

מצאו תעסוקה נוספת

כשבני הזוג עוזבים לתקופת שירות, אתם עלולים לחוש בריקנות ועודף זמן פנוי. על מנת להימנע מכל אלו, מצאו לכם עיסוק או תחביב נוסף שיעביר לכם את הזמן ויפחית מכם את הגעגוע. זה יכול להיות ספורט, כתיבה, תפירה או כל דבר אחר שאתם אוהבים וישכיח מכם, אפילו לזמן מועט, את המחשבות על בן או בת הזוג.

נצלו את הזמן שהם פנויים כדי לדבר איתם

הצבא מגביל את התקשורת של החיילים לשעות ספציפיות מאוד, לכן עליכם לנצל את הזמן המוקצב שלכם בחכמה. התעניינו בהם, שאלו אותם על היום שלהם ובעיקר - היו שם בשביל לשמוע אותם. נסו להמעיט בסיפורים מיותרים ותמצתו את עיקר הדברים שלכם. כל דקה חשובה ויש לנצלה לדברים חשובים. כמו כן, אל תשכחו להזכיר להם כמה אתם אוהבים ומתגעגעים אליהם, הדבר יכול לחזק אותם ולתת להם הרגשה טובה.

© צילום: fotolia

אל תקשו עליהם

לרוב, כשבן או בת הזוג משרתים בצבא ובעיקר אם מדובר בשירות קרבי, אנו עשויים לדאוג יתר על המידה. הדאגות הללו ושיתופן עם בני הזוג יכולים להקשות עליהם ולעשות להם רע. שירות צבאי קשה בפני עצמו, נסו לא להפוך אותו לקשה יותר בשבילם. במקום זאת, נסו לתמוך בהם ולהיות שם בשבילם כי אם כמה שלכם קשה, להם קשה עוד יותר.

היו חיוביים

שמרו על חיוך ושמחת חיים. היו אופטימיים ונסו שלא לחשוב על מקרי קיצון. זה חשוב לא רק בשביל הבריאות הנפשית שלכם, אלא גם בשביל הבריאות הנפשית של בני הזוג שלכם. ברגע שאתם תשדרו חיוביות ואופטימיות, הדבר יקרין גם על בני הזוג שלכם ובכך תשמרו עליהם שמחים ומאושרים.

תהנו מכל רגע שיש לכם ביחד

בכל חופשה, שבת וחג שיוצא לכם להיות יחד, נצלו את הזמן. עם זאת ומעבר לכך, אל תשכחו כי לעיתים קרובות בני הזוג ירצו לראות גם משפחה וחברים. כבדו אותם ואל תתבאסו בכלל זה, יש עוד אנשים שמתגעגעים אליהם בדיוק כמוכם.

© צילום: fotolia

זכרו שאחרי הכל, אם תעברו את זה - תוכלו לעבור הכל

ברגע שקשר מחזיק ונשאר יציב לאורך זמן, גם כשאחד מבני הזוג אינו נוכח באופן שוטף, הדבר מעיד על חוזק וטיב הקשר. לכן תזכרו שאם תעברו את השנתיים וקצת הללו, שום ריב או ויכוח או כל דבר אחר יוכל להפריד בניכם.