לגזור ולשמור: איך תדעו שאתם בזוגיות רעילה?. Fotolia

לגזור ולשמור: איך תדעו שאתם בזוגיות רעילה?

הייתם פעם בזוגיות רעילה? אם הגעתם לכתבה הזו כנראה שאתם מבינים על מה מדובר, או שחלקכם נמצאים בזוגיות רעילה ולא מודעים למצב. אף אחד לא רוצה להגיע לזוגיות שאיננה טובה ואיננה בריאה וחשוב מאוד להבין ולדעת מתי היא כבר לא טובה לנו. זה יכול להתבטא בהמון דרכים שעליהם יפורט בכתבה הבאה

זוגיות רעילה היא זוגיות המתבססת על ריבים, קנאה, קושי בתקשורת, אובססיה ועוד. אנחנו לא תמיד מודעים להאם אנחנו בזוגיות רעילה וחושבים שככה אמור להתבסס קשר זוגי. הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו בקונפליקטים שונים עם בני הזוג אבל צריך להבדיל בין וויכוח רגיל של זוגות לוויכוח רעיל וכמובן לדעת איך להתנהג ולעצור זוגיות רעילה בזמן, כיוון שהיא יכולה להשפיע לכם על מצב הרוח והתפקוד היומי. אתם מרגישים חנוקים בזוגיות שלכם? אתם מהזוגות שחוזרים ונפרדים? אספנו במיוחד בשבילכם חמישה סימנים לזוגיות רעילה 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

קנאה

קנאה יכולה לגרום לסכסוכים ואי הבנות וללא ספק מזיקה בקשר. למשל, מישהי יכולה לבלות עם ידיד קרוב והחבר יסתכל על זה בעין לא יפה וחשדנית, או סגנון לבוש מסוים שהבן זוג לא רואה אותו בצורה טובה. הקנאה לא תורמת בקשר זוגי, היא יכולה בעיקר לסבך ולהקשות על הזוגיות. הזהרו! תדעו מתי עובר הגבול בכדי שלא תגיעו למצב שבו אתם סובלים מהזוגיות. 

© צילום: Fotolia


שקרים

אמון הוא חלק חשוב בזוגיות בריאה. ברגע ששקר אחד מתחיל גלגל השקרים נמשך וגדל ודברים רק ממשיכים להסתבך. אנחנו מאמינים שקשר זוגי בריא הוא קשר שבו אתם לא מסתירים מהבני זוג שלכם מידע כלשהו אלא משתפים כשרע או כשמפריע לכם משהו ואפילו כשטוב לכם, רק ככה תוכלו לחזק את הקשר שלכם. אם אוהבים באמת צריכים לסמוך זה על זו ולומר את האמת, וכמובן שתקשורת כנה מחזקת את הזוגיות.

חוזרים בכל מצב

בדיוק נפרדתם מבני הזוג שלכם ויש לכם את התחושה הזאת שאתם מרגישים בודדים ולא מצליחים לראות את העתיד שלכם בלי האקסים. אתם רק מחכים להודעה ותשומת לב מהם וחושבים על לחזור אליהם ומנתקים את הסיבה לפרידה מהראש שלכם ונותנים לגעגוע לשלוט עליכם. תזכרו שלפרידה יש סיבה ואם הפרידה הזאת קרתה כנראה שיש לה סיבה מספיק טובה, ואם תחזרו כנראה שהסיבה לפרידה תחזור על עצמה או אפילו גרוע יותר.

© צילום: Fotolia

אובססיה

אובססיה היא אחת מהדברים המסוכנים בקשר מהסיבה שאובססיה היא התפתחות של תלות יתר בבן זוג וצורך לדעת כל פרט עליהם ובדרך זו אין מרחב אישי. זה יכול להתבטא בשאלות ובאולטימטומים כמו: "איפה את? למה יצאת עם חברה שלך ולא איתי?", "אל תצאי איתם, אני רוצה להיות איתך", "תבחרי. זה או אני או החברות שלך" ועוד. בנוסף, הם גם יכולים לתת לכם להרגיש תחושת אשמה שאתם לא מעניקים להם מספיק יחס וכתוצאה אתם מתחילים לוותר על דברים מסוימים כמו להפסיק להיפגש עם חברים, להפסיק לתקשר עם אנשים ועוד... המנעו מזה כמה שיותר. 

תחושת אשמה

בכל זוגיות יש את הוויכוחים שלה ואת הריבים שלה. אחד מבני הזוג שלכם עשה מעשה שפגע בכם ואתם פגועים ומאוכזבים וברגע שאתם מדברים, פתאום איכשהו כל הסיטואציה מתהפכת ואתם נהיים האשמים, למרות שאתם יודעים שהמקרה שקרה הוא לא תקין מבחינת הצד השני. ברגע שאחד מבני הזוג מתעצבן על משהו - אתם מרגישים שאתם אשמים, למרות שלמעשה אתם לא האשמים בסיפור. אתם רק רוצים לרצות כל הזמן ושבן הזוג שלכם לא ירגיש עצוב לעולם. שימו לב שאתם לא דורכים על עצמכם כשאתם רוצים להעניק את הטוב לבן הזוג. תחשבו באמת האם אתם באמת אשמים כל הזמן או שאולי הם גורמים לכם להרגיש אשמים.