לקראת יום האישה: הגברים הפמיניסטים שדיברו למען נשים. צילום: Shutterstock

לקראת יום האישה: הגברים הפמיניסטים שדיברו למען נשים

לא רק נשים יכולות: ישנם גברים מפורסמים רבים אשר תומכים בשוויון זכויות מלא לשני המגדרים ובזכויות נשים בפרט. בואו להתרגש מהמילים שיצאו מפי תומכים מהצד השני של הסקאלה

אין ספק שלכל אחד ואחת מאיתנו יצא להיתקל לפחות פעם אחת בציטוט או נאום פמניסטי מעורר השראה, שנאמר על ידי אישה עצמתית, חזקה ובעלת השפעה ברחבי העולם. עם זאת, בנוסף לנשים המדהימות הללו, תופתעו לגלות שישנם גם לא מעט גברים מפורסמים שלא חוששים להביע את תמיכתם בשיוויון זכויות מלא ואף לקחת חלק בקמפיינים שפועלים למען קידום מעמד הנשים בעולם. קבלו ציטוטים פמניסטיים מפי גברים שאתם מכירים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"העצמה נשית משפרת את חייהם של כולם – של משפחות הנשים, הקהילות שלהן והמדינות שלהן - אבל זה לא קשור רק בנשים: גם אנחנו, הגברים, צריכים להכיר בתפקיד שעלינו למלא. גברים אמיתיים מתייחסים לנשים באופן שווה ובכבוד שמגיע להן" - הנסיך הארי.

בשנת 2013, הנסיך הג'ינג'י האהוב בעולם גרם לנו להעריץ אותו אפילו עוד יותר. במהלך אירוע מטעם הקמפיין "Chime For Change", אשר מטרתו היא לעורר מודעות ולאסוף תרומות למען קידום מעמד הנשים בעולם, הארי הוכיח שהוא פמניסט לא פחות מאשר אשתו הטרייה וההריונית. במהלך נאומו הקצר והקולע, הביע את תמיכתו בהעצמה נשית ובתפקיד המשמעותי שעל הגברים למלא בתחום זה; שהוא, כאמור, להתייחס לנשים באופן שווה ובכבוד שמגיע להן.

הנסיך הפמיניסט ואישתו ברת המזל
הנסיך הפמיניסט ואישתו ברת המזל © צילום: gettyimages

"רציתי לקחת חלק בקמפיין הזה ("Real Man") כי קל מדי לשכוח את כל הנשים שחיות בפחד בגלל אלימות במשפחה. חשוב שגברים ימלאו את תפקידם בסוגייה הזו על ידי הפצת המסר שגברים אמיתיים לא פוגעים ומתעללים בבנות הזוג שלהם" - איאן סומרהלדר.

השחקן האדיר שמגלם את הערפד דיימון סאלבטור בסדרה "יומני הערפד" שוב גרם לנו להזיל דמעה או שתיים - והפעם במסגרת הקמפיין הבריטי "real man", במטרה לגרום לגברים לשנות את יחסם המכפיר כלפי בנות זוגם ונשים בכלל. לצערנו, נשים החוות אלימות מצד בן זוגן או משפחתן, זוכות לעיתים קרובות מדי לקיפוח מצד החברה והרשויות. זוהי בדיוק הבעיה שהקמפיין מנסה לפתור על ידי שינוי התדמית והמאפיינים של "גבר אמיתי". אפשר להבין למה אלנה בחרה בו...

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by iansomerhalder (@iansomerhalder) on

"משמעות הפמניזם במאה ה-21 היא: כאשר כולם שווים, כולנו יותר חופשיים" - ברק אובמה.

בשנת 2016, המגזין האמריקאי "גלמור" פירסם חיבור מעורר השראה שנכתב על ידי לא אחר מאשר נשיא ארצות הברית לשעבר. אובמה, אשר ידוע בתמיכתו בקידום מעמד הנשים והעצמתן, הצהיר באופן פומבי על היותו פמניסט נלהב יותר מפעם אחת, דבר שבהחלט ראוי להערכה. אם נתמקד רגע בציטוט לעיל, נבין שזוהי בהחלט המשמעות המדויקת והטובה ביותר לפמניזם - הרי שאם גברים ונשים לא יהיו שווים, כיצד נוכל לנהל חיים חופשיים?

מעורר השראה © צילום מסך מיוטיוב

"כל הגברים צריכים להיות פמניסטים. אם לגברים יהיה אכפת מזכויות נשים, העולם יהפוך למקום טוב יותר... כשנשים מועצמות, החברה שלנו הופכת לחברה טובה יותר" - ג'ון לג'נד.

מלבד הלהיט "All Of Me", הזמר האמריקאי תרם לעולם גם את תפיסתו הפמניסטית להפליא, שמתבססת על השאלה: כיצד בעצם יכול להיווצר שיוויון זכויות מלא בחברה שלנו, כאשר חצי מהאוכלוסייה לא תומכת בו? הרי שבמידה וגם גברים וגם נשים יחלמו למען זכויות הנשים, המאבק יהיה יעיל בהרבה מאשר מאבק שבו רק הנשים משתתפות. במילים אחרות, לג'נד לגמרי לא חי ב"לה לה לנד" ואכפת לו מקידום מעמד הנשים, דבר שבהחלט ראוי להערכה.

© צילום: Getty Images

"משמעות הפמניזם עבורי, היא לא לתת למגדר שלכם להגדיר את מי שאתם. אתם יכולים להיות מה שאתם רוצים, בין אם אתם גברים ובין אם אתן נשים... אני בהחלט מגדיר את עצמי כפמניסט" - ג'וזף גורדון לויט. 

במהלך ראיון לאתר חדשות אמריקאי, השחקן היהודי הוכיח שיש בו הרבה מעבר לכישורי משחק מדהימים. על פי דבריו (המאוד נכונים), משמעות הפמיניזם היא לא לתת למגדר להגדיר את מי שאתם, את התחביבים שלכם ואת צורת הלבוש והדיבור שלכם; ולכן, לגיטימי ביותר שכל הגברים יהיו פמניסטיים. לגמרי דון ז'ואן.

כובש!
כובש! © צילום מסך מיוטיוב

אין ספק שלציטוטים והנאומים של הגברים הללו ישנה השפעה חזקה הן על גברים והן על נשים. לכן יש להפיץ את המסרים האלה כך שיגיעו לאוזניהם של כמה שיותר אנשים, בתקווה שאכן יתחולל שינוי בחברה שלנו.