בלי סודות: "רוצה להפיל הריון לא רצוי. זה מסכן אותי?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "רוצה להפיל הריון לא רצוי. זה מסכן אותי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

הפלה מסכנת הריונות עתידיים?

בת 17 שואלת: "רציתי לשאול, במידה ויש הריון לא רצוי - מהו התהליך של הפלה? האם היא תסכן גם את הפעמים הבאות שארצה להיכנס להריון? שמעתי שכן."

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה מאוד שפנית אלינו. חשש מהריון לא רצוי מכיל בתוכו תחושות קשות מאוד והרבה דאגה, במיוחד אם חווים את זה לבד. אם זה אכן החשש שלך, אני חושבת שלשתף אדם קרוב שאת סומכת עליו יעזור מאוד בהתמודדות. תהליך הפסקת ההריון תלוי בשבוע ההריון ובנתונים נוספים והסכנה בו לפגיעה בפוריות היא מאוד נדירה. כמו כל תהליך רפואי, יש בו סכנות מסויימות - אך ארגיע ואומר שזה תהליך שקורה כל יום בבתי חולים בצורה מאוד מבוקרת ובטוחה. לא הצלחתי להבין ממך אם זו כבר עובדה או רק חשש שיש לך, אך במידה ואינך בטוחה אם הינך בהריון, תוכלי לעשות אצלנו בדיקת הריון בליווי יועצת ולקבל את כל המידע הרלוונטי והתמיכה הנדרשת. יש המון על מה לדבר בנושא, מוזמנת מאוד לפנות אלינו בדלת הקרובה לבית. כל הפרטים באתר שלנו."

© צילום: Fotolia

כמה כמה?

בן 13 שואל: "מהו האורך הרצוי של איבר המין במצב זקפה בשביל נער בגילי, ומהו האורך הרצוי כשהאיבר רפוי?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמח שאתה פונה אלינו ושאתה מתעניין בגוף שלך. בנים מתחילים להתפתח גופנית בין הגילאים תשע עד 14 וההתפתחות נמשכת, סך הכל בממוצע, כארבע שנים. גם איבר המין מתפתח בגילאים האלה ובסוף ההתפתחות, הוא מגיע לגודל המקסימלי שלו. אין גודל אחד שאמור להיות לאיבר המין, אלא הגודל הממוצע של האיבר הוא טווח רחב ושונה מאדם לאדם. הרבה פעמים, אנחנו שומעים בסביבה או רואים באינטרנט או בטלוויזיה איך האיבר שלנו אמור להראות. אם במקרה אתה צופה בפורנו, חשוב לי לציין שבפורנו אנחנו נחשפים לגדלים מסויימים שהם לא מציאותיים. בפורנו, משתמשים בכל מיני טכניקות על מנת שאיברי המין יראו גדולים; ואז אנחנו חושבים שזה הגודל שהאיבר שלנו אמור להיות. חשוב לי לציין שגודל האיבר וצורתו שונים מאחד לשני וזה לא מה שיגדיר אותך כגבר או כמאהב עתידי מוצלח. ההמלצה שלי היא שתלמד את הגוף שלך, תסתכל עליו ותבין אותו. לעוד מידע, אתה מוזמן להתקשר לסניף של דלת פתוחה הקרוב לביתך, או להיכנס לאתר של דלת פתוחה ולקרוא שם. שיהיה בהצלחה."

© צילום: Shutterstock

הדת לא מאפשרת לי לפנות לעזרה

בן 15 שואל: "אני מענג את עצמי מדי יום במקלחת ונעזר בשמפו. בזמן האחרון, העור באיבר המין שלי התחיל להיות יבש ובמצב לא ממש טוב ואני די בטוח שזה בגלל זה. אני רוצה ללכת לרופא לבדוק את זה, אבל אין לי עם מי בגלל שאנחנו דתיים; ולפי הדת זה אסור. אני לא יודע מה לעשות."

תשובת היועצת: "שלום רב. לשאלתך, אני מציעה לך בשלב ראשון להפסיק להשתמש בשמפו - ייתכן בהחלט שזה הגורם ליובש. באופן כללי, ההמלצה היא להשתמש בשמנים באיכות טובה לעינוג עצמי מתוצרת טבעית וללא חומרים כימיים, כמו שמן שקדים או לוונדר (לא שמן זית). במידה ואתה רוצה ללכת לרופא, אתה לא חייב לומר להורים את הסיבה המדויקת - אלא פשוט להגיד שיש לך יובש או פריחה בעור. אתה יכול לנסות לפנות עצמאית וייתכן שלא יבקשו ממך ליווי הורים. חשוב שבביקור אצל הרופא/ה, במידה וישאלו, תיתן את המידע האמיתי סביב הפנייה שלך כדי שיוכלו לעזור בצורה הכי טובה שניתן, כלומר חשוב שתגיד שאתה מתקלח עם הרבה שמפו ושאתה חושב שאולי זה נובע מזה. אני שמחה שפנית אלינו ואתה מוזמן תמיד להמשיך לשאול ולהתייעץ איתנו."