בלי סודות: "הגוף שלי משתנה". fotolia

בלי סודות: "הגוף שלי משתנה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בן 14 שואל: "האם יש סוג נטייה מינית של אהבה מינית ורומנטית לבנות ומשיכה רק רומנטית לבנים?"

תשובת היועצת: "היי, תודה על הפניה. זה נהדר שאתה מפגין עניין וסקרנות בנושא . אתה שואל שאלה מעניינת מאוד. למדנו להכיר מודל מאוד מסוים בכל הנוגע למיניות, רומנטיקה, אינטימיות ומשיכה לזהות מגדרית מסוימת. מדובר במודל שהוא מאוד חד משמעי, שחור ולבן בעוד שהמציאות מורכבת וצבעונית יותר. בהחלט ניתן להמשך באופן מיני ורומנטי למגדר מסוים ובאופן רומנטי בלבד למגדר אחר. משיכה מכל סוג היא עניין מאוד גמיש שמשתנה בהתאם אלייך ובהתאם לפרטנר/ית שלך. ישנו רצף רחב בשיח הזה ומדובר בעניין דינאמי מאוד. על כן, אין צורך למהר להגדיר או לקבל החלטות נחרצות בנוגע לזהות המינית שלך, כלומר לדרך בה אתה מגדיר את עצמך ואת המשיכה הרומנטית והמינית שלך כפי שציינת. מזמינה אותך להתנסות במה שמסקרן אותך ומתוך ההתנסות לעשות חקירה עצמית. תזכור שלכל סוג של רגש או משיכה יש מקום".

© צילום: Getty Images "יש סוג של נטייה מינית כזו?"

בת 16 שואלת: "היי, אני והבן זוג שלי יחד כבר כחצי שנה. ברוב הפעמיים שאנו מקיימים יחסי מין הוא גומר ממש מהר, לרוב זה ממש עניין של שניות... אשמח להתייעץ בנושא - איך להסב את תשומת ליבו והאם יש פיתרון לזה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו. הבעיה אותה תיארת היא בעיה נפוצה מאוד ואני שמחה שאת מחפשת דרכים לשפר את המצב בצורה נכונה שתתרום לקשר שלכם. חשוב לדעת שבאופן כללי ממוצע הזמן עד לגמירה בקרב גברים הוא כ-3 דקות. כמובן שיש דרכים להאריך את זה, אך תרבות הפורנו שמלמדת אותנו על יחסי מין שנמשכים שעה ויותר אינה נכונה ומטעה מאוד. יש דרכים שונות לעיכוב הגמירה ולרוב העניין משתפר ככל שיש יותר ניסיון. לדוגמה, עם הניסיון הגבר מכיר את עצמו יותר ואת ההרגשה לפני הגמירה, וכך הוא יכול לעצור לכמה שניות בנקודה זו או לחשוב על דברים שימנעו את הגמירה וכך 'להרוויח עוד זמן'. דבר נוסף שיכול לעזור בהתחלה הוא אוננות של הגבר לפני קיום יחסי המין, נניח שעתיים לפני, מה שיאפשר לו לקיים לאחר מכן יחסי מין ארוכים יותר עם הפרטנרית. חשוב יותר מהפתרונות הפרקטיים הוא השיח שלכם על העניין. אפשר להגיע מאוד בקלות לשיח שיגרום לו להיעלב ויפגע בו, לכן יש לגעת בנושא בעדינות ובצורה נכונה. אני ממליצה לך להשקיע מחשבה באיך תעלי את הנושא, מתוך ההיכרות עם בן הזוג וההתנהלות הזוגית שלכם. האם יש ניסוחים שיגרמו לו להיעלב או להרגיש שאת מאשימה אותו? ייתכן ותוכלי לחשוב על כאלו מניסיונות קודמים שלכם כשהעליתם ביקורת בעבר או מישהו מכם רצה שהשני יעשה שינוי כלשהו. כדאי לבחור זמן נוח שאין בו לחץ מהעבודה או מהלימודים, לשבת במקום שאתם מרגישים בו נינוחים על כוס קפה או משהו כזה. אני מאמינה שאם תעלי את הנושא בעדינות ומתוך מחשבה על המילים שבחרת, ובעיקר אם מלכתחילה תבואי בגישה לא מאשימה אלא משתפת בקושי שיש לך ביחסי המין שלכם, יחד עם דברים טובים שיש בהם, הוא ישתף פעולה ויבין אותך לגמרי. הקושי שלך הוא טבעי ונורמלי לגמרי וחשוב שתמצאו יחד כזוג את הפתרון הנכון שיאפשר לשניכם להנות מיחסי המין. ייתכן והוא בעצמו יחשוב על פתרונות למצב, או שאת תוכלי להעלות את הדברים שציינתי".

© Fotolia "הוא גומר ממש מהר"

בן 14 שואל: "שלום, אז אני מפחד לדבר עם אמא ואבא שלי לגבי השינויים שעוברים לי בגוף. איך אני יכול להפחית את הפחד?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאתה פונה אלינו. החשש והמבוכה הם בהחלט רגשות טבעיים. בגילך עוברים שינויים פיזיים כמו: צמיחה לגובה, הזעה, שיעור בפנים (צמיחת שפם, זקן), שיעור בגוף וליד איבר המין, הקול מתחלף, גדילה של איברי המין (פין ואשכים) , ולעיתים יש קרי לילה - פליטה של נוזל זרע בזמן השינה בצורה לא רצונית. לעיתים יש גם שינויים רגשיים וחברתיים כמו מצבי רוח משתנים ועוד. אתה יכול לקרוא על שינויים נוספים באתר שלנו : דלת פתוחה. אני מציעה לבחור את ההורה שיותר קל לך לדבר איתו ולומר לו/לה שאתה עובר כל מיני שינויים ושהיית רוצה להתייעץ איתו/איתה. כדי להתחיל שיחה אני מציעה לך להתחיל מהשינויים החיצוניים הבולטים לעין ולאחר מכן כשהשיחה זורמת יותר תוכל להעלות נושאים נוספים שמטרידים אותך. אם בכל זאת עדיין תרגיש שאתה לא מסוגל לדבר עם ההורים אפשר לפנות למבוגר אחר שיותר נוח לך לשוחח איתו כמו: אח/אחות בוגרים (אם יש) או קרוב משפחה אחר, מורה או יועצת בבית הספר . בכל מקרה - הכי חשוב שתרגיש בנוח ותמצא מקום לשתף ולכן אנחנו תמיד כאן בשבילך בכל שאלה".